Yeh Man!! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu Yeh Man!! - Reisverslag uit Mandeville, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu

Yeh Man!!

Door: ellevdb

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 September 2010 | Jamaica, Mandeville

Whoehoe, ik zit op Jamaica!!
Na een reis van (van deur tot deur) ruim 24 uur, kwam ik om 11:00pm plaatselijke tijd aan bij mijn gastgezin in Williamsfield, vlakbij Mandeville.
Het is een mooi groot huis en een gezellige familie. Clara, Dalton, 3 neefjes en 4 honden.
Samen met Holly (de andere vrijwilligster) deel ik in de kelder de badkamer. Gelukkig heb ik wel een eigen slaapkamer.
Holly is trouwens een meid van 22 uit Engeland. Ze is hier met haar vriend Chris, maar dit zit bij een andere familie.

Maar goed, terug naar dag 1.
's Avonds kwam ik dus aan. Was best wel kapot. Had eigenlijjk 2 nachten overgeslagen en alleen in het vliegtuig van Schiphol naar Londen en van Miami naar Kingston (jamaica) geslapen.
Na een verfrissend lokaal sapje ben ik dan ook vrij snel gaan slapen.

dag 2:
om 9:00 was ik al weer wakker.. zal de spanning we een beetje geweest zijn. rond de middag hebben Holly en Chris mij meegenomen naar Mandeville, met de taxi. Daar de city een beetje verkend en boodschappen gedaan.
voel me trouwens wel rijk, geef ik zo maar ineens 2500,- uit. maar geen nood, 1 euro is 111,- jamaicaanse dollers ;-)
einde van de middag weer terug en mijn koffer maar eens uitgepakt en de kasten ingeruimd. past allemaal.
en nog ff naar thuis gebeld. moet daar nu wel over nadenken als ik bel, want hier is het 7 uur vroeger!!
dacht ik op een mooi tijdstip te bellen, hier was het half 4. was het daar al half 11.
zal er de volgende keer op letten!
maar goed, ook vandaag nog best moe van het reizen, al de indrukken en het weer. om 9:00pm lag ik al in bedje.

dag 3:
dat is het vandaag, mijn 3e dag op jamaica. en het is hier super! wel een cultuurshok, maar het gezin in prettig, de andere vrijwilligers ook en het weer is dikke prima. warm, maar toch wel te doen met het briesje wat steeds overwaaid. de regen valt ook erg mee, al komt er zo denk ik wel een bui aan. maar, ik heb gehoord dat dat maar max een uur duurt. en de regen is dan warm. wel anders dan in NL!
maar goed, vandaag mijn orientatie gahad vanuit projects abroad.
veel informatie, maar leerzaam en gezellig.
ben ook bij het weeshuis geweest. ik ga bij babyland werken. helemaal zin in, zo schattig die bruine baby's!
mijn tijden zijn ook relax van 12:00am tot 4:00pm! alleen als er 's middags vanuit de organisatie iets te doen is, dan werk ik van 8:00am tot 12:00am

de informatie was trouwens om half 2 afgelopen, dus nu tijd voor internet. kan op het kantoor van de organisatie ff gratis internetten, dus dat is handig.
vandaar dat ik nu dus ff ook mijn blog bij houd.
ik vergeet ook vast heel veel nog te vertellen, maar dat komt dan we een andere keer. het is nu al zo'n lap tekst haha.

ik wil iedereen trouwens ook bedanken voor de super lieve reactie op mijn vorige verslag! super leuk om te lezen!!

dag 4:
die gaat morgen beginnen. dan begin ik met het werken bij het weeshuis. ben heel benieuwd! en 's middags een reggae dance class, dat wordt leuk!

zo, dat was het wel weer voor nu.
veel leesplezier en zal binnenkort weer een verslag(je) doen en dan hopelijk ook wat foto's plaatsen.

veel liefs, Ellen

(ps. dat 'Yeh Man' hoor je hier echt heel veel haha)


  • 06 September 2010 - 19:43

    Beryl:

    He die Ellen,

    Leuk om te lezen dat het helemaal top is!

    Heel veel plezier nog en geniet ze maar!!!!

  • 06 September 2010 - 19:46

    Maud:

    Hé lieverd,

    Fijn dat de reis helemaal goed is gegaan! ´T klinkt alsof je je er snel thuis zal voelen!Veel succes en plezier morgen bij het weeshuis!
    Dikke kus

  • 06 September 2010 - 19:59

    Marielle:

    Leuk om een eerse verslagje van je te lezen! En dat het ook nog heel gezellig en leuk is, is toch wel helemaal YEH MAN!! HAHA! Heel veel succes morgen en knuffel die kleintjes maar goed!
    LIEFS

  • 06 September 2010 - 20:05

    Anneke:

    he kanjer,
    wat goed van je dat het allemaal gelukt is in je eentje!! je wist het misschien zelf nog niet dat je dit allemaal kon, maar wij al wel hoor...
    heel veel plezier bij je eerste werkdag morgen! geniet ervan al zal het misschien ook nog wel een zwaar zijn.
    liefs, anneke

  • 06 September 2010 - 20:17

    Anoukh:

    Hey meis, leuk om te lezen dat je je draai daar aan t vinden bent! Geniet van elke seconde!!
    X

  • 06 September 2010 - 20:22

    Biancaaaatje:

    Ik citeer "hier was het half 4. was het daar al half 11... "

    Nou, volgens mij ben je al aardig gewend aan je nieuwe stekje voor 2 maandjes..
    Volgens mij is hier thuis.. Nederland!!
    Zal wel zoiets zijn, als de andere kant van de medaille..

    Mooi dat je zo snel de draad wilt oppakken, en wilt gaan doen waarvoor je bent gekomen'.
    Ik zou toch echt wel graag eerst een week de toerist uithangen!

    Deze week hoor ik of ik weer bij het AZC kom te werken.. Ook spannend voor mij! Lijkt me toch wel weer leuk om samen te werken, en heel veel te kletsen!!
    xx
    Bianca

  • 06 September 2010 - 21:09

    Marleen:

    He meis,
    Ben blij te horen dat je het naar de zin hebt. Zal mij benieuwen hoe je het gaat vinden in het weeshuis :)
    Veel plezier met je reggae dance class!

    XXX


  • 06 September 2010 - 21:15

    Sonja:

    Schatje!
    Fijn dat alles goed gaat! Nu al zin in je volgende verhaal!
    Geniet ervan!

    Kus

  • 06 September 2010 - 21:24

    Lian En Slava:

    He Els,
    Wat leuk om te lezen dat alles goed is en je zo enthousiast bent. Heel veel succes morgen, maar dat gaat jou wel lukken. Die moeder oergevoelens komen dan wel naar boven. Tot snel liefs ons

  • 07 September 2010 - 05:44

    Ellen O.:

    Yeh Man!! Elle in tha house!!

    Vet leuk om te lezen zeg, wat je daar allemaal mee maakt! Mooie foto ook, die je hebt geplaatst! ;)
    Ben benieuwd hoe 't je bij babyland bevalt tussen de bruine baby's! Scheelt dat je al enige tijd hebt gehad om aan die bruine baby's te wennen hè! :p
    Have fun @ the Reaggae dance class! Heb je ook al vast voor kunnen oefenen, in het mooie Enschede, weet je nog?! :p Zal nu toch wel héél anders zijn! Hihi.
    Nou ja, geniet ze en tot het volgende verhaaltje...
    Liefs *knuf* Els

  • 07 September 2010 - 07:36

    Flip:

    En waar blijven de foto's

  • 07 September 2010 - 08:20

    Regina:

    Hé Ellen, leuk je verslag te lezen en bijzonder dat je dit allemaal toch maar onderneemt. Blijf je wel een beetje van de Ganja af? dan komt het allemaal helemaal goed. Doe ze daar de groeten, er zullen vast nog een paar zijn die me kennen;-) Maak er wat leuks van! Groetjes, Regina

  • 07 September 2010 - 12:02

    Mr & Mrs Niemeijer:

    hey lieve ellen, Wat leuk om nu al zoveel van je te lezen. Het klinkt allemaal erg leuk, geniet ervan en maak vooral veel plezier!!

    tot horens!

    liefs,
    Arjan en Dieneke

  • 07 September 2010 - 18:30

    Elly:

    ellen tussen de bruine baby'tjes dat wllen we op foto zien!!!!
    Grappig hoor dat je dat gaat doen.
    En dan ook nog lekker bewegen en dansen..je hebt een prima plek gevonden om vrijwilligerswerk te doen!!
    Tot je volgende berichtje.

  • 17 September 2010 - 06:38

    Lycke:

    Klinkt allemaa super, geniet er maar van! Liefs, Lycke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Mandeville

Ellen

In 1986 werd ik geboren in Dedemsvaart. Vanaf mijn 18e heb ik op verschillende plekken in NL gewoond; Sittard, Hengelo, Hardenberg, Zwolle, Enschede en Helmond. In 2010 heb ik 2 maanden vrijwilligerswerk op Jamaica In 2013 ging ik 5 weken backpacken in Argentinië. In november 2014 vertrek ik voor een jaar naar Johannesburg, Zuid Afrika, om daar een jaar lang te gaan wonen en werken!

Actief sinds 19 Juli 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 39822

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 Mei 2015

Wonen & werken in Johannesburg, Zuid-Afrika

25 Augustus 2013 - 01 Oktober 2013

Argentinië

04 September 2010 - 01 November 2010

Ellen at Jamaica

Landen bezocht: