nieuwe vrijwilligers & autopech - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu nieuwe vrijwilligers & autopech - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu

nieuwe vrijwilligers & autopech

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

11 Oktober 2010 | Jamaica, Kingston

Wie wil mij mijn maandsalaris van november sponseren??? Dan kan ik nog een maandje langer blijven!!!
Het relaxte leventje bevalt me namelijk wel! Natuurlijk is het leuk jullie weer even te zien en mis ik mijn broodjes hagelslag en mckroket. Maar het is zo fijn om dagelijks op flipflops te lopen, de zon te zien en te genieten van alles om me heen!
De komende 3 weken moet ik dan ook maar extra hard genieten! (als niemand mij wil sponseren... :-))


De afgelopen week is echt voorbij gevlogen. Leek wel sneller te gaan dan al de anderen. Ben bang dat de komende weken nog sneller gaan...


Vorige week zijn een heel aantal vrijwilligers vertrokken.Alleen de groep die aankwam begin september, waaronder ik, bleef nog over. Gelukkig zijn er begin van de week 6 nieuwe vrijwilligers bijgekomen. Ze doen allemaal een care project. Een meisje komt uit Nederland. En ook nog eens uit Zwolle!! Is dat niet toevallig! En het is een leuk meisje.
Wel gek om hier Nederlands te praten. Dat doe ik alleen via de telefoon zo af en toe. Het is gewoon echt schakelen omdat ik hele dagen in het engels spreek en denk.
Als we met een groep zijn spreken we dan ook gewoon engels, kan iedereen ons verstaan. Zijn we met z'n tweetjes, dan kunnen we even lekker Nederlands praten. Ze werk trouwens bij een pizzaria in Zwolle bij mij in de buurt, dus als ik terug kom wordt dat pizza eten!


Verder is er door de week niet zo heel veel bijzonders gebeurt. Iedere dag sta ik op met zonneschijn, ga ik rond half 12 naar mijn werk, gaat het eind van de middag regenen en kijk ik 's avonds beetje tv en lees ik wat. Op dinsdagavond natuurlijk naar de bios en op donderdag de wekelijkse care meeting.
Donderdagen zijn trouwens ook de dagen dat we besluiten wat te doen voor het weekend en maken we de reservering.


Dit weekend zijn we weer naar Negril geweest. Je weet wel, dat prachtige lange zandstrand met blauwe zee. Daar wilde we graag nog een keertje heen.
Vrijdag rond 5:00pm zijn we met 14 vrijwilligers en een local in onze 'prive bus' naar Negril vertrokken.
Dat was een hele onderneming...
Eerst hadden we vertraging doordat de chauffeur langzaam moest rijden. Er waren nogal wat wegen onder water door de regen.
Toen 1/3 van de reis er op zat, wilde de chauffeur de banden oppompen. Ik dacht nog: hoeft hij niet op de meter te checken of er genoeg of teveel lucht in zit?? Dat had ik niet moeten denken. Plotseling hoorde we een enorme knal. Ja hoor, te veel lucht, dus klapband!! Konden we allemaal de bus uit.
Gelukkig waren er een paar mannen onder ons en hebben ze vrij vlot de band gewisseld.
Allemaal hup de bus weer in. Tanken en wegrijden. Helaas, de bus wilde niet starten. Hup de bus weer uit.
Bleek de tankboy (je tankt niet zelf, dat doet iemand van het tankstation voor je) er de verkeerde brandstof erin te hebben gedaan... sukkel!
Brandstof uit de tank, nieuwe erin en toen konde we eindelijk weer op weg. Dan denk je ook alles gehad te hebben, helaas. Na zo'n 100m op de weg, vloog de achterklep open en rolde een deel van de bagage op straat. Weer stoppen. Tassen opgeraapt, deur extra goed dichtgedaan en toen konden we eindelijk onze reis vervolgen.
In plaats van 3 uur hebben we er 5 over gedaan! Wat hadden we zere billen en benen van het zitten!


Rond 10pm kwamen we aan in Negril en hebben we de hutjes verdeelt. Ingrid en ik wilde graag de voorste, maar daar was geen electriciteit. Toen werden we naar een ander hutje gestuurd voor die nacht, een beetje meer achteraf. Wij balen... Maar toen zagen we dat wij een eigen badkamer hadden met wc en bad!!! De andere hadden dat niet, want je moet dan extra betalen. De man zou ons de volgende dag terug verhuizen. Maar die man is niet meer langs geweest dus wij hebben het hele weekend onze eigen badkamer gehad! joehoe!


Negril zag er dit weekend helaas minder mooi uit dan de vorige keer. Door de weersveranderen (meer wind en regen) was het strand in de breedte gehalveerd en was het water minder helder blauw. Ook hebben we alleen zaterdag morgen tot 2:00pm zon gehad. Daarna begon het te betrekken en begon het eind van de middag te regenen.
Zondag heeft het vrijwl de hele dag geregend.
Gelukkig heb ik zaterdag nog wel een beetje een kleurtje gekregen door de zon. En verder zijn we lekker het weekend gaan shoppen!!! Zaterdag een paar slipper en een jurk gescoord met de jamaicaanse vlag. Lekker toeristisch haha. En zondagmiddag een bob marley t-shirt en nog een jurk!
Verder heerlijk gegeten en lekker relax gedaan.
Zaterdagavond met de hele groep op stap geweest. Heerlijk gedanst op dancehall & r&b! Ook nog fijn gedanst met een jamaicaan en later met een amerikaan. Gelukkig hadden deze jongens wel ritme gevoel!
En nee, geen sappige verhalen, gewoon lekker gedanst!


Zondagmiddag zijn we rond 4:00pm weer opgepikt door de chauffeur en waren Hollie en ik rond 8:00pm goed en wel weer thuis. Daar stond het eten al klaar. Na een fijne maaltijd vrijwel meteen naar bed gegaan. Wat was ik moe!


Vandaag beetje uitgeslapen, weblog bijwerken en straks nog even boodschapjes doen en geld pinnen. Dat laatste is wel nodig na een weekend stappen en shoppen!
Dan kan de werkweek weer beginnen.
Ik wens jullie ook een fijne (werk)week!

Lots of Love

xxx Ellen

  • 11 Oktober 2010 - 15:40

    Danielle:

    Lief, zo te zien en te lezen geniet jij volop! Ga zo door en haal de volle honderd procent uit je laatste weken! X daan

  • 11 Oktober 2010 - 17:07

    Ellen O.:

    Heeeeeeey!!!

    Wat een lief kaartje heb je gestuurd!! Leuk dat je eraan gedacht hebt! :D

    Greetzzz daar en dikke knuf!! -X- Ellen

  • 11 Oktober 2010 - 19:19

    Anoukh:

    Hey meis,

    Fijn om te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt! Kan je helaas geen maandloon sponsoren maar begrijp helemaal dat je daar nog lang niet weg wilt!

    X Anoukh.

  • 11 Oktober 2010 - 19:43

    Tessa:

    Nog maar 3 weken? Gaat echt snel.. Fijn dat het iig goed bevalt.

    Ja die laatste weken, zullen vast super snel gaan, dus blijven genieten!!!!

    Xx

  • 11 Oktober 2010 - 19:44

    Elly:

    Wat een heerlijk verhaal weer Ellen.
    't Ja en een sponser...???? nee dat zit er van deze kant ook niet in....jammer!
    Ik hoop werkeleijk dat de zon dan nu echt gaat schijnen daar want al die regen krijg je hier vanzelf weer wel als je terug bent.
    Veel plezier weer deze week.

  • 12 Oktober 2010 - 09:06

    Maud:

    Hej El,

    Ik ga je echt niet sponseren hoor.. Zometeen wil je helemaal niet meer terug!;) Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Hopelijk zie je nog volop de zon de laatste weken! Liefs, ook van Edwin.

  • 13 Oktober 2010 - 10:18

    Mary:

    Hoi Ellen,

    Samen met je moeder zit ik achter de computer van je verslag en verhalen te genieten. Wat een ervaring doe je op!! Geniet er nog van !
    Groeten vanuit Dedemsvaart,

    ook veel liefs van je moeder,

    groetjes,

    Mary

  • 13 Oktober 2010 - 15:31

    Mama:

    hoi ellen,ik lees je verslag door en zie dat je weer het een en ander beleefd hebt. Vandaag ben ik naaar de fysio geweest ,dus weer op de pijnbank, maar het gaat stukje bij beetje de goede kant op,het lopen gaat al wat beter en vlotter.
    Wat betreft dat sponseren, daar doe ik niet aan mee hoor, dat heb ik al genoeg gedaan en voor je het weet kom je niet meer thuis,ha ha ha ha .
    Diederick bevalt het trouwens prima in Zwolle, dus dat zal wel wennen worden als hij straks thuis weer moet wonen.
    Papa en ik doen a.s zaterdag mee net een tour van de Mazda en de GM rijders. Het begint in Zwolle.
    Wat een leuke kleren heb je gekocht , zal best fijn zitten. Heb je al een kleurtje of valt het weer je toch een beetje tegen, vandaag was het hier 15 graden, maar de zon heeft de hele dag geschenen, dus dat was wel lekker. Nu ga ik sluiten , want de beenham moet ik nog opzetten nadat hij in de marinade van mosterd en knoflook en honing heeft gelegen, zal best smaken. Nou ellen de groeten en een dikke kus en knuffel van mama.

  • 13 Oktober 2010 - 20:46

    Nely:

    Hoi

    Meid, wat zie jij er goed uit zo te zien op de foto's!
    Wat een schatjes die kindjes.
    Geniet nog even die laatste weekjes

    Groetjes, van ons

  • 14 Oktober 2010 - 07:54

    Anneke:

    hoi ellen,
    je geniet nog met volle teugen, lees ik. ik begrijp nu ook waarom je nog langer wilt blijven: de weekenden zijn te gaaf... tja, dat houdt een portemonnaie natuurlijk niet zo heel lang vol!! geniet nog ff de laatste weken.
    groetjes, anneke

  • 15 Oktober 2010 - 09:41

    Dolly:

    Heeej Ellen,
    Wat een leuke verhalen. Ik ga je echt niet sponsoren ik wacht met smart op 1 november dan kan ik nog 1 maandje van je genieten.

    xxxjes en geniet er nog lekker van......

    ps ben je al bruiner dan mezelf geworden....

  • 15 Oktober 2010 - 10:39

    Marjan:

    He zusje,

    naast de langere update, hier een kleine.

    Maandag ga ik nieuwe hardloop schoenen halen zodat ik volgend jaar nog sneller over de streep ga!

    En je hebt kunnen shoppen, ziet er leuk uit!!

    Tot mails, dikke kus uit een grijs en regenachtig groningen

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Kingston

Ellen

In 1986 werd ik geboren in Dedemsvaart. Vanaf mijn 18e heb ik op verschillende plekken in NL gewoond; Sittard, Hengelo, Hardenberg, Zwolle, Enschede en Helmond. In 2010 heb ik 2 maanden vrijwilligerswerk op Jamaica In 2013 ging ik 5 weken backpacken in Argentinië. In november 2014 vertrek ik voor een jaar naar Johannesburg, Zuid Afrika, om daar een jaar lang te gaan wonen en werken!

Actief sinds 19 Juli 2010
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 39818

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 Mei 2015

Wonen & werken in Johannesburg, Zuid-Afrika

25 Augustus 2013 - 01 Oktober 2013

Argentinië

04 September 2010 - 01 November 2010

Ellen at Jamaica

Landen bezocht: