zon, zee en surf - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu zon, zee en surf - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu

zon, zee en surf

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

19 Oktober 2010 | Jamaica, Kingston

Joehoe, de zon in weer gaan schijnen!! De hele week hebben we al mooi weer! Nu weet ik weer waarom ik hier ben :-)
We hebben nog wel iedere dag een bui, maar die is maar van korte duur. Daarna is het weer zonnig en warm. Heerlijk is dat, om iedere dag met zonneschijn op te staan! Daar ga ik de komende twee weken nog even flink van genieten!


De afgelopen week was een korte werkweek. Maandag en dinsdag heb ik bij babyland gewerkt. Ik denk dat ik straks ook maar een paar mee naar huis neem :-) Ze zijn zo schattig!! En ze hebben ook echt extra aandacht nodig. Het is wel zielig om te zien dat de kleintjes door een te kort aan aandacht en hun geschiedenis, gedrags-, hechtings- en leerproblemen hebben. Maar ja, dat gaat waarschijnlijk niet passen in mijn studio..


Woensdag en donderdag moest ik meehelpen op de school. Dit is een klein gebouw naast het weeshuis waar de kinderen met een flinke leerachterstand les krijgen. De lessen zijn simpel en de juf niet echt goed gekwalificeerd, maar het is wel ok om mee te helpen. De werkdag is nog korten dan in babyland, zo'n 3 uur, dus het is wel uit te houden.


Vrijdag hadden we weer een Dirty Day. Dit keer hebben we met alle vrijwilligers geschilderd op een school. De bankjes, de watertank en een muurtje moesten geschilderd. Natuurlijk zat niet alleen dat onder verf, ik had alle kleuren her en der in mijn shirt, haren en op mijn voeten. Ter afsluiting hebben met z'n alle patty's gegeten, jum jum.


De werkweek en dirty day zaten er weer op en 's middags was het tijd voor weekend! Lang weekend dit keer.
Rond 4:00pm zijn we met een groep van 11 vertrokken naar Bull Bay. Dat is een plaatsje vlakbij Kingston. Daar hebben we het weekend doorgebracht op een surfcamping/bungalowparkje. Het was erg klein en je moet zeer weinig luxe verwachten, maar er hangt een super relaxte en gezellig sfeer. Daarnaast was het direct gelegen aan zee en waren er een paar mooie surfdudes!
Vrijdagavond het weekend zoals gebruikelijk ingeluid met de plaatselijke rum. Daar zal ik wat van meenemen.


Zaterdag een lazy day gehad. De dag begonnen met een duik in zee en daarna typisch jamaicaans ontbijt gehad: dumplings (soort deegbal), plantan (soort banaan) & jawel, soltfish. De rest van de dag met 'de hardcore groep' nog wat meer gezwommen, lekker chinees gegeten en een dutje gedaan.
's Avonds weer jamaicaans jerk chicken gehad en nog meer rum gedronken... Het waren gezellige drankspelletjes! ;-)
Verder was er een super goede reggeaband. Niet gedanst, maar wel genoten!


Zondag uitgeslapen tot 9:30am (dat is hier echt een zelfdzaamheid, lang uitslapen) en de dag weer begonnen met een duik in de zee. Goh wat is dat toch vervelend haha. Naja, wel een beetje, dit was een strand met stenen ipv lekker zacht zand.
's Middags met Hollie en Chris naar Kingston geweest om te lunchen en 's avonds maar eens de rum overgeslagen.
Wel gezellig met een aantal jonge locals rond het kampvuur gezeten. En genoten van live muziek door O.T.


Maandag (vandaag) is het National Heroes Day. Een publich holiday waardoor we allemaal een dagje extra vrij waren. Vandaar dus ook het lange weekend.
Na een korte duik in zee zijn Ingrid, Hollie, Chris, Catherin en ik met twee surfinstructuurs naar een ander deel van het strand gegaan. Daar hebben we surfles gehad. Eigenlijk is het zo'n E20 pp voor een uur, wij hadden E14,- pp voor twee uur!
Dat surfen valt niet mee en is erg vermoeiend, maar het was super gaaf!!! En ja, ik heb niet alleen gepaddelt, maar ook echt op de golven op het surfboard gestaan en gesurft tot aan het strand. Wat een geweldige ervaring! Dit ga ik zeker vaker doen!
Ben wel aardig verbrand op mijn rug en benen, vergeten in te smeren..., maar het was het waard. Daarnaast was een van de instructuurs erg aangenaam om te zien!

Na het surfen waren we allemaal uitgeput en hongerig. Weer lekker geluncht en geluierd tot onze taxibus ons rond 4:00pm kwam halen.
Rond half 6 weer thuis.
Net gegeten, straks even douche, goed insmeren en dan lekker slapen.


Heb trouwens ook nog een beetje minder nieuws geahd. Bij babyland werken 3 vrouwen. Zij hebben een goed werkend rooster, maar de directrische wil het veranderen naar een onmogelijk rooster. Hier kunnen zij niet aan voldoen en ze zijn daarom vrijdag ontslagen. Kreeg gister telefoon van een van hen. Erg jammer, want ik kan er goed met hen.
En erg jammer dat ik de laaste weken niet met hen werk. Hopelijk hebben ze een aantal nieuwe mensen morgen en blijft de sfeer mijn laaste weken wel goed!


Verder nog een stukje 'love story'. Nee, jullie hoeven met nog niet op te geven voor grenzeloos verlieft. Heb wel aantal aantrekkelijke mannen gezien en heb een paar telefoonnummers, maar daar blijft het wel bij. De niet-zo-goed-dansende-canadees smst wel ieder weekend hoe het met me gaat en dat hij me graag nog een keer wil zien. Tja, dan heeft hij toch pech. Ik kom niet meer in de beurt en heb er ook geen behoeft aan. Ik kom gewoon singel weer thuis!


Zo dat was het wel weer voor deze keer. En ik zie weer uit naar jullie reacties. Dat is namelijk voor mij erg leuk om te lezen, en leuk om te zien wie mij volgt.
Dan zal ik volgende week weer een nieuw verhaal plaatsen voor jullie :-)

Big hug & big kiss!

liefs Ellen

  • 19 Oktober 2010 - 02:04

    Selma:

    Hey Ellen,

    leuk dat je met je leuke verhalen mijn nachtdiensten vult! Ik zie dat je het er erg naar je zin hebt daar! Geniet van de laatste weekjes...

    Groetjes Selma

  • 19 Oktober 2010 - 06:47

    Dieneke:

    Hey lieve ellen,

    Wat leuk om weer te lezen zeg. Dat het nog maar 2 week is, wat gaat de tijd toch snel. Geniet er nog maar even lekker flink van!!

    liefs,
    Dieneke

  • 19 Oktober 2010 - 06:52

    Anoukh:

    Hey meis,

    Ziet er weer super cool uit allemaal!
    Ongelooflijk he, hoe snel de tijd gaat!
    Geniet er nog maar ff van, vooral van de zon, want die is hier ver te zoeken! Tot snel!

    X

  • 19 Oktober 2010 - 07:31

    Marjan :

    He zusje,

    Nog een paar weekjes en dan ben je al weer thuis. Super dat je hebt gesuft, is waarschijnlijker een stuk lastiger dan windsurfen.

    Probeer je nog wel een Jamaicaan aan de haak te slaan!

    Ik stond vanochtend heel zielig alleen in de regen voor de kruidvat hotelbonnen, maar het is gelukt en het weekend Noordwijk is geboekt.

    Geniet dus nog ff van de zon!!

    Dikke kus van je zus

  • 19 Oktober 2010 - 13:44

    Sonja:

    Wow! Nog maar twee weken! War is dat snel gegaan zeg! GEEN foto van een surfende Ellen...? Jammer!!!
    Schatje! Geniet nog maar heeeeeeuuul erg de komende twee weken!
    Kusjes!

  • 19 Oktober 2010 - 20:08

    Ellen:

    Hee meis!
    Wat heb je het toch vreselikj daar....
    (NIET DUS!. Zit ik dan in dit koude kikkerlandje met dat vieze herfstweer buiten. Geniet er nog maar goed van de laatste twee weken! TOT SNEL
    KUZ

  • 20 Oktober 2010 - 10:58

    Agnes :

    tjee meid, geen sponsors gekregen ?? om nog langer te blijven ??
    Als je terug bent 'dansen 'we je wel tegemoet.
    af en toe is het hier nog genieten op een terrasje te zitten met het mooie herfstweer. echter wel met een jas aan. toi ..toi.. geniet jij er nog maar lekker van zon..zee..strand

  • 20 Oktober 2010 - 11:59

    El O.:

    Hey mutsje!

    Erg leuk om te lezen allemaal! :) En wat knap dat 't surfen je zo goed af ging! (mijn ervaring met surfplanken is wat minder! Wat ik ook probeerde, er gebeurde van alles, behalve dat ik er op bleef staan! Hihi.;)) Djonge, wat vliegt de tijd... Nog eventjes en we kunnen weer samen aan de borrel! Maar nog niet aan denken... Nog even extra hard genieten!! ;)
    Liefsss -X- LL

  • 20 Oktober 2010 - 15:42

    Nely:

    Wat leuk om al je belevenissen te lezen! Je kunt goed schrijven.
    Fijn dat je nu lekker weer hebt en daar heerlijk van kunt genieten.
    Wel stoer hoor die foto met dat surfboard!
    Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.
    En drink voor mij ook maar een slokkie rum, want daar spuug ik ook niet in (haha)
    Blijf genieten van de laatste weken

    Groetjes

  • 20 Oktober 2010 - 15:56

    Elly:

    He ellen,
    je email niet gekregen maar de sms vandaag wel!!
    Hoop dat je nog iets aan het pakje hebt de laatste weken.....eigenklijk hoop ik dat je het niet meer nodig hebt natuurlijk.
    Mijn sms naar jou ging niet goed vandaar dit bericht!
    Geniet van de laatste weken en tot 2 november!
    liefs

  • 20 Oktober 2010 - 17:03

    Mama:

    hoi ellen, zo te lezen vermaakje je nog wel daar op Jamaica en het wer is ook goed. Wat maak je weer veel mee en wat zie je veel. Het schilderen zal je nu wel goed afgaan, maar thuis hoef je niets te doen, diederick heeft het nog netjes hoop ik. Marjan is er een keer geweest en heeft de boel opgeruimd en de troep uit de koelkast weggegooid.
    zaterdag hebben we een tour met de\ mazda gereden en hadden de eerste prijs, dat kwam natuurlijk door mijn goede navigatie!!!!!!
    Vanmiddag nog op de verjaardag van Jeannette geweest en vanavond ga ik naar Elly toe, want door het vele werken van ons beide zien we elkaar niet zoveel, is wel jammer.
    Nou ellen ik hoop dat je nog een paar mooie weken op Jamaica hebt , geniet er nog maar van. Volgende week ga ik voor een paar dagen naar brabant, naar oma en miep, ook kan ik dan op de verjaardag van miep zijn, want zij viert dat in het weekend. Dan neem ik mijn moeder mee naar dedemsvaart, gezellig zal het wel worden. Nou ellen, kusje van mij en tot mails of ......
    mama

  • 21 Oktober 2010 - 08:24

    Au3:

    Jaja! Ik ben zeer tevreden ellen, met de love story. Ga zo door! ;-)
    Wat kom je al snel terug he? over 11 dagen!

  • 21 Oktober 2010 - 08:29

    Martine:

    Hej Ellen,

    Heb vanochtend maar eens de tijd genomen om alle reisverslagen te lezen! Wat heb je daar, zo te lezen, een super tijd zeg! Geniet er nog even van en als je weer in NL bent spreken we een keertje af! :)

    Liefs Martine.

  • 25 Oktober 2010 - 16:22

    Renate:

    Hoi Ellen,
    Geniet nog van de laatste week daar. Vooral van de warme zon want die voel je hier voorlopig niet meer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Kingston

Ellen

In 1986 werd ik geboren in Dedemsvaart. Vanaf mijn 18e heb ik op verschillende plekken in NL gewoond; Sittard, Hengelo, Hardenberg, Zwolle, Enschede en Helmond. In 2010 heb ik 2 maanden vrijwilligerswerk op Jamaica In 2013 ging ik 5 weken backpacken in Argentinië. In november 2014 vertrek ik voor een jaar naar Johannesburg, Zuid Afrika, om daar een jaar lang te gaan wonen en werken!

Actief sinds 19 Juli 2010
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 39808

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 Mei 2015

Wonen & werken in Johannesburg, Zuid-Afrika

25 Augustus 2013 - 01 Oktober 2013

Argentinië

04 September 2010 - 01 November 2010

Ellen at Jamaica

Landen bezocht: