bye bye Jamaica... :-( - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu bye bye Jamaica... :-( - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu

bye bye Jamaica... :-(

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

30 Oktober 2010 | Jamaica, Kingston

Dit is het dan, mijn laatste verslag vanaf Jamaica... :-(

Zoals gedacht is ook de laatste week voorbij gevlogen en is het erg onwerkelijk dat ik morgen weer in het vliegtuig zit naar huis.
Maar eerst nog even een verslag van de laatste dagen.


Van maandag t/m woensdag heb ik weer in babyland gewerkt. Gelukkig keert de structuur langzaam terug en was het eigenlijk wel prettig werken. Etta, nieuwe medewerkster babyland, is ook een erg lieve oudere vrouw.
En hoewel de kids soms ontzettend slecht luisteren, heb blijven echt schatjes. Iedere keer begroeten ze me met een big hug en een big smile. Ik hou wel van dat geknuffel! :-)


Dinsdagmiddag had Projects Abroad een Reggea Karaoke en Game lyme georganiseerd. Dat karaoke gebeuren kwam niet echt van de grond, maar verder was het erg gezellig! Alle vrijwilligers en staff waren aanwezig. En ik heb de hoelahoep wedstrijd gewonnen! Is dat niet geweldig haha.


Donderdag stond een daytrip met projects abroad op de planning. Met vrijwel alle vrijwilligers zijn we naar Montege Bay gegaan. Het was een hobbelige en lange rit, maar het was het toch wel waard.
Eerst hebben we een rastavillage bezocht. Een echte rastafarian kwam ons ophalen om de rivier over te steken. Dat betekende, lopend door het water.
In het dorpje werden we ontvangen met muziek en vers coconoot water.
Na interessante weetjes en een fijn concertje, zat de tour er weer op en konden we de rivier weer over. Bijna mijn nieuwe havianas verloren, maar ging net goed!
Het was trouwens een interessante tour, maar wel jammer dat je het echte leven (de huizen enzo) niet zag. Het was een beetje touristisch...

Hierna hebben we eerst wat gegeten in het centrum en zijn we daarna naar Rose Hall Great House gegaan. Een van de 15 overgebleven Great Houses in Jamaica. Het was een super mooi huis met super mooi uitzicht over zee! Maar met een minder fijne geschiedenis. Het huis was van de eigenaresse van de plantage. Daar werkten veel slaven die erg slecht werden behandeld. Gruwelijk om te horen. En dat is niet alles, want deze fijne eigenaresse heeft haar drie mannen vermoord en blijkt er nu rond te spoken... Helaas, heb ik het fijne spook niet gezien.


Gisteren (vrijdag) stond mijn verhaal in de Pers! Hopelijk hebben jullie het allemaal gelezen. Zo niet, de digitale versie staat op www.depers.nl
Verder had ik een dag vrij van werk. Het was een super zonnige dag, maar wel met een verdrietig randje. Eerst afscheid genomen van de staff van projects abroad. Wel raar hoor. Daarna nog even wat cadeautjes geshopt en naar Windsor Logde gegaan. Daar heb ik mijn kleding acher gelaten die ik niet meer gebruik en heb ik voor de baby's wat cadeautjes en lekkers meegenomen.
De kindjes hadden door dat er iets anders was. Ze wilden met niet loslaten, maar tijdens het eten ook niet luisteren... Wel hebben ze een mooie tekening voor mij gemaakt!
Maar toen was het echt tijd om afscheid te nemen... Dat viel toch een beetje zwaar. Had echt een brok in mijn keel. Ik ga ze echt missen! Ze zijn zo schattig en ze verdienen gewoon de extra aandacht. Graag zou ik Catherine mee naar huis nemen. Zij is echt een beetje speciaal voor mij, maar ja, helaas...
Na veel knuffels en kusjes ben ik toen richting Mandeville gegaan.
Hollie, Chris en Ingrid daar ook. Toen ik hen zag kwam de brok in mijn keel omhoog en moest ik toch wel een traantje laten, ik hou toch niet zo van afscheid nemen...

Maar 's avonds hebben we nog ff een feestje gevierd. Lekker jerk chicken gegeten en in een fijn barretje op een dakterras wat drankjes gehad. Was een gezellige avond. Mede door Kemoy :-)

Nu is het zaterdagochtend. Veel te vroeg na een avond stappen, maar ik kon niet meer slapen. Ach, dan kan ik nog extra lang genieten van mijn laatste dag! Vanmiddag gaan we de YSfalls bezoeken en vanavond laatste keer eten met mijn hostfamily.
Misschien nog een drankje in de stad.
En morgenvroeg wordt het dan echt tijd om afscheid te nemen.
Om 7:45uu wordt ik opgehaald. Mijn vlucht is om 12:25u (plaatselijke tijd, in NL is het dan 19:25u).
Dan vlieg ik vanaf Kingston, via Miami en Parijns, naar Amsterdam.
Daar hoop ik maandag om 11:00 aan te komen. Ik zal proberen wat zon en warmte mee te nemen!


Maar dit is het dan bijna... Jamaica ga ik echt super missen! Ik heb een geweldige tijd gehad en zal het nooit vergeten! Tijd ging veel te snel. Ik kom zeker een keer terug!
De reiskriebels heb ik flink te pakken! Dus dit zal ook vast niet mijn laatste reis zijn. Amerika staat nu op de planning!
Jullie wil ik bedanken voor alle super leuke en lieve reacties op mijn verhalen. Dat was voor mij echt fijn om te lezen! Super leuk om te zien wie mij gevolgt heeft tijdens mijn eerste grote reis in mijn uppie.
Morgen eerst naar huis, weer in het echte werkritme komen en daarna op naar het volgende reisavontuur!!

Jamaica, het was een geweldig avontuur! Jamaica, land I love!

Big kiss & hug!

love,

Ellen


  • 30 Oktober 2010 - 13:08

    Jose Soer:

    heee, ellen,
    Leuk, hoor die verslagjes, nou, lijkt me wel leuk daar, hoor. Heb je een mooie ervaring gehad, toch. Schattig, he, die mooie kleine bruine kindjes.
    Hele goeie reis en tot gauw!!

    groetjes, Jose

  • 30 Oktober 2010 - 13:44

    Anoukh:

    Hey meis,
    Heb erg genoten van je verhalen! Een hele goede reis terug en tot snel!!
    X

  • 30 Oktober 2010 - 15:06

    Marleen:

    He meis,
    Tijd gaat snel, heb in ieder geval met plezier je leuke verhalen gelezen!
    Wens je een hele goede reis terug!

    Liefs.

  • 30 Oktober 2010 - 15:44

    Danielle:

    Liefje, goede reis en tot in nederland! Kus

  • 30 Oktober 2010 - 20:01

    Tessa:

    Alvast een goede reis terug.

    X

  • 30 Oktober 2010 - 21:52

    Elly:

    He Ellen,
    Al heel veel gelezen over je mooie weken op jamica toch benieuwd naar je verhalen...
    tot dinsdag...feest in dedemsvaart Jippie!!
    goede reis
    x

  • 31 Oktober 2010 - 20:41

    Anneke:

    hoi ellen,
    jammer dat het er al weer op zit. je verhalen waren super om te lezen. zou ook wel eens daar willen rondkijken. en die bruine koppies zijn ntuurlijk geweldig schattig. zie je dinsdag niet, helaas. komen een andere keer naar dedemsvaart. heel veel suc6 weer in nederland, zowel het klimaat als het werken.
    liefs, anneke

  • 02 November 2010 - 09:37

    Jessica Fahrendorf:

    Hoi Ellen,

    Hopelijk heb je een goede terugreis gehad. Ik vond het heel leuk je verslagen te lezen en de foto's te zien.
    Een hele ervaring!

    Welkom terug en sterkte met de omschakeling.

    Groetjes,
    Jessica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Kingston

Ellen

In 1986 werd ik geboren in Dedemsvaart. Vanaf mijn 18e heb ik op verschillende plekken in NL gewoond; Sittard, Hengelo, Hardenberg, Zwolle, Enschede en Helmond. In 2010 heb ik 2 maanden vrijwilligerswerk op Jamaica In 2013 ging ik 5 weken backpacken in Argentinië. In november 2014 vertrek ik voor een jaar naar Johannesburg, Zuid Afrika, om daar een jaar lang te gaan wonen en werken!

Actief sinds 19 Juli 2010
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 39823

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 Mei 2015

Wonen & werken in Johannesburg, Zuid-Afrika

25 Augustus 2013 - 01 Oktober 2013

Argentinië

04 September 2010 - 01 November 2010

Ellen at Jamaica

Landen bezocht: