bob, rum & treasure - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu bob, rum & treasure - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu

bob, rum & treasure

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

26 September 2010 | Jamaica, Kingston

Na regen komt zonneschijn, en daarna weer regen... Het lijkt wel Nederland hier, wat een boel regen is hier de afgelopen week gevallen! Daarvoor kwam ik niet naar Jamaica :-( Stomme orkanen!
Gelukkig raast de orkaan niet over het eiland. Maar we hebben er dus wel veer regenoverlast door.
Verder heb ik nog wel een paar dagen zon gezien en blijft de temperatuur overdag aangenaam. 's Avonds is het wel aan te raden een vestje mee te nemen. Niet dat het koud is, maar koelt gewoon een beetje af met die regen.

Genoeg over de regen, want er is gelukkig meer gebeurt in mijn (al weer) 3e week.

De eerste dagen ben ik thuis geweest ivm mijn voet. Gelukkig gaat het herstel erg snel en heb ik vanaf zaterdag geen verband meer om mijn voet. De spieren zijn nog wel een beetje gevoelig, maar ik geloof wel dat het allemaal goed komt!
Aan de ene kant was het trouwens wel lekker een paar dagen extra vrij, maar aan de andere kant ook een beetje saai want er is weinig te doen. Ik heb dus maar een extra boek gekocht om mezelf bezig te houden. Engelstalig natuurlijk, maar dat gaat prima. Het engels spreken gaat trouwens sowieso erg gemakkelijk!

Dinsdag weer naar de bios geweest (vaste prik, want dan is het 2 voor de prijs van 1) en woensdag gekeken bij de voetbalwedstrijd tussen Projects Abroad vrijwilligers en studenten van de universiteit in Mandeville. We hebben helaas verloren met 1 puntje, maar dat had veel erger kunnen zijn als die jamaicanen wat beter hadden gevoetbalt. Ze vonden zichzelf heel wat, maar wat een aanfluiting. En ze waren natuurlijk een paar jamaicaanse minuutjes te laat (lees: 45 min!)

Donderdag naar Kingston geweest met alle vrijwilligers (zo'n 18 pers.) en 4 medewerkers van P.A.
We hebben eerst het Bob Marley Museum bezocht. Dat was zeker een bezoekje waard. De gids vertelde een hoop informatie en feitjes die ik niet wist en die erg interessant waren. Zo had 'onze' Bob maar liefst 12 kids! En dat terwijl hij maar 36 jaar jong is geworden. En zijn muziek blijft natuurlijk heel relax. Ik moet zeker een cd'tje van hem kopen! Dat heb ik maar niet gedaan in de giftshop van het museum, daar waren ze nogal prijzig.

Na de rondleiding zijn we naar een shoppingcentrum gegaan. Wij hadden ons daar nogal wat van voorgesteld, maar het viel een beetje tegen. Naast eten en een super lekker brownie, heb ik dan ook niks gekocht.
Maar geen nood er komen nog genoeg mogelijkheden om fijn te shoppen!!!

Vrijdag weer aan het werk gegaan. Fijn om alle kids weer te zien en weer even bezig te kunnen zijn. De kindjes waren ook erg lief deze dag!
Voelde aan het einde van de dag wel mijn voet, maar dat mocht de pret niet drukken. 's Avonds weer naar de bios geweest (tja je moet toch wat :-) We hebben The Town gezien, zeker een aanrader! Vooral omdat Ben Afleck de hoofdrol heeft ;-)

Zaterdag was het super lekker weer en zijn Ingrid, Hollie, Chris en ik naar Appleton gegaan. Daar wordt de enige echte Jamaicaanse Appleton Rum gemaakt!!! Om half 2 zaten we al aan ons eerste glas rum om de Applenton Rum Tour te starten. En dat op een lege maag, maar het spaakte goed. De rum tour was leuk in elkaar gezet, vooral het einde: gratis verschillende soorten rum proeven!!!

Eind van de middag terug gegaan naar Mandeville en daar heerlijk gegeten. De kip is hier echt super lekker! Na een paar drankjes zijn we naar huis gegaan. Er stond nog een leuk feestje op de planning, maar die begon pas erg laat. En aangezien iedereen met taxi's naar huis moet, en het niet echt veilig is om alleen te reizen 's avonds, zijn we rond 23:00 naar huis gegaan.Ingrid woont de ander kant op en moest dus alleen. Gelukkigs is ze veilig thuis gekomen.

Vandaag (zondag) stond een dagje strand op de planning. Samen met Alex, Michel en Ingrid ben ik naar treasure beach gegaan. Van het strand hebben we echter weinig meegekregen want het regende de hele dag. Dat deed het al in Mandeville, maar we hadden de hoop dat het aan de kust mooi weer zou zijn. Helaas. De hele taxi rit vrijwel voor niks. Maar ja, we zijn wel een treasure beach geweest en we hebben ons weer een dagje vermaakt met taxi rijden.
Wat alweer een hele belevenis was, want in de laatste taxi (we moesten overstappen) zaten we met 8 volwassenen!! 5 personen achterin en 3 voorin. Daar zat ik dan; met een bil op de chauffeursstoel, andere bil op de bijrijdersstoel en de pook tussen mijn benen... Gelukkig was het een automaat!

Rond etenstijd weer thuis en ik kon gelijk aanschuiven! Fijn is dat, niet zelf hoeven te koken! Verder een avondje relaxen, boek lezen en verslag plaatsen op mijn site. Bij deze dus.

Wederom hoop ik dat jullie het leuk vonden mijn verhaal te lezen. En wederom wacht ik met smart op jullie reacties :-)

Big hug & kisses!

'one love'

xx Ellen

  • 27 September 2010 - 02:11

    Ellen O.:

    Hey hey meis!!

    Vanuit de nachtdienst hier met Selma, Almeloooo de gekste!! :P :P :P
    En waar is de foto met Hollandse regenponcho??!!!! xD
    (En de banaan!!Hihi)
    Geniet er nog even van meis, time flies en voor je 't weet ben je alweer terug in ons koude kikkerlandje! ;)

    Liefs en hele dikke *KNUF*
    Selma & Ellen O.

  • 27 September 2010 - 06:50

    Anoukh:

    Hey meis,

    Weer veel gedaan lees ik. Fijn dat het beter gaat met je voet.
    Hier mis je helemaal niks, ook hier regent het, al blijft de temperatuur hier niet zo aangenaam.:)
    Veel plezier nog en genieten!!

    X

  • 27 September 2010 - 09:00

    Tanta Miep:

    Hoi Lieve Ellen
    Wat een ervaring en belevenissen maak je allemaal mee,en wat leuk dat wij dat kunnen volgen!Met de fotos erbij wordt het nog kompleter.Ik hoop dat je voet gauw genezen is en ben alweer nieuwsgierig naar je volgende varslag.
    lieve groetjes van tante Miep

  • 27 September 2010 - 10:59

    Elly:

    Hoezo een dagje treasre beach?? zelfs zonder regen lijkt het me daar niet erg schattig!!!
    Fijn dat je weer aan het werk kan. Hier zet de herfst nu echt in regen en zeer frisjes....mmmm niet zo leuk dus.
    Hoop dat de zon bij jullie weer vrolijk gaat schijnen. werk ze en geniet! we lezen het allemaal weer de volgende keer.....

  • 27 September 2010 - 14:43

    Au3:

    Ellen, een zeer leuk verslag maar nog niet uitgebreid genoeg. Natuurlijk is het leuk om te weten dat de kip lekker is en hoe het met Bob Marley gaat, maar we willen ook uitgebreid verslag over liefdesperikelen ;-)

  • 27 September 2010 - 17:47

    Maud:

    Hej lieve el,

    We hebben weer erg genoten van je verslag! Prachtig om te lezen, vooral omdat je het zo leuk schrijft!
    Fijn dat het beter gaat met je voet. Werkse deze week.
    Dikke kus

  • 27 September 2010 - 18:34

    Tessa:

    Hey,

    Fijn dat het weer wat beter gaat met je voet!
    En weer genoeg beleefd dus..

    Nou meis, de regen daar lijkt me minder erg dan de regen hier.. Tis daar rond de 30 graden zie ik?
    Hier nog niet eens de helft daarvan..

    Geniet er nog maar van daar, want gaat snel he?

    X

  • 28 September 2010 - 08:19

    Opa :

    Lieve Ellen, je hebt even moeten wachten op een reactie van ons, maar hier is hij dan!We maken het beiden goed, we hopen maandag as voor veertien dagen een herfstvakantie in de Algarve inPortugal door te brengen , tot nog toe is het mooie weer daar zeer bestendig waardoor het verschil met Jamaica niet erg groot zal zijn. We hopen dat jouw enkel weer hersteld is en dat je weer normaal kunt lopen. Uit wat je ons vertelt blijkt overduidelijk dat je je goed vermaakt op dit tropische eiland. Vooral de zee en het witte strand lijken ons zeer aantrekkelijk! Ik heb de encyclopedie er eens op nageslagen om wat meer over Jamaica aan de weet te komen, naast wat jij ons allemaal mailt. Daaruit blijkt dat 2% van de bevolking blank is, het is dus niet verwonderlijk dat blanke jonge vrouwen daar de aandacht trekken! Pas dus maar op....Gelukkig ben je daar als europese vrouw niet alleen. Ga alsjeblieft nooit alleen op stap. Wij hebben hebbenin Lunteren in een recreatiepark een perceel grond gekocht waarop één dezer dagen een chalet wordt geplaatst. Wij hopen daar bij tijd en wijle zonnige dagen door te brengen en de omringende Veluwe per fiets te verkennen.
    Misschien weet je het al, maar Anneli in the UK heeft ook haar enkel verstuikt bij het afstappen van een step..gelukkig gaat het met haar enkel ook al redelijk goed weer.
    Liefs, hartelijke groet van Opa en Marianne

  • 28 September 2010 - 09:21

    Flip V. Geffen:

    Ben je al grenzenloos verliefd ?

    sunshine sunshine reggae !

    Groet Flip.

  • 02 Oktober 2010 - 10:37

    Mama:

    hoi ellen, hier weer even een berichtje uit het natte noorden, maar ja als ik de foto's zie van jullie trip jan het daar ook goed tekeer gaan. Vorige week had ik de reunie van de hockey dames in helmond , erg gezellig en leuk. Zondag met de cabrio een rally gereden in Belgie en dat was prima. We zijn maar 2 keer fout gereden. Dit kwam door een wegomleiding en een soort optocht, waardoor we de straat niet in konden. Maar het was een leuke dag.
    Ben deze wek 2 keer naar de fysio in het ziekenhuis geweest en daar neemt hij mij goed te pakken, ik moet dan ook 8 paracetamol nemen op een dag tegen de pijn. Hopelijk gaat het dan wat beter met mijn knie, vooral de strek functie moet beter worden.
    Leuk dat je met je groepje zo goed overweg kunt en dat jullie samen veel dingen gaan bezichtigen.De foto's op je site zien er mooi en interessant uit.

    Dus nog niet veel dingen gekocht, komt misschien nog wel. Nou ellen we proberen je zondag weer te bereiken en dan praten we verder. Kusje en de groeten van mama.

  • 03 Oktober 2010 - 09:58

    Nely:

    eindelijk heb ik de site gevonden.
    Ik had al vaak gezocht maar ik kon het steeds niet vinden.
    Gelukkig dat het wat beter met je gaat. Ik heb nog niet alles gelezen. Moet nu zo werken maar ga het zeker nog doen. Veel plezier nog

  • 03 Oktober 2010 - 12:25

    Agnes Schrijver:

    Hoi Ellen.

    leuk om je reisverslag te volgen.
    Geniet er volop van meid.
    De performance groep is inmiddels gestart ...jawel in de watertoren van Zwolle.
    Koud ..maar wel gaaf om te doen, een week spierpijn er van overgehouden. Groetjes vanuit mij en zo te lezen dans jij je dans daar wel .....doeiii doeii agnes

  • 04 Oktober 2010 - 07:10

    Dolly:

    Heej Ellen... Het duurde even... Zo te zien/lezen heb je weer van alles gedaan en meegemaakt. Leuk joh... Geniet er nog van en tot gauw.

    xxxjes Dolly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Kingston

Ellen

In 1986 werd ik geboren in Dedemsvaart. Vanaf mijn 18e heb ik op verschillende plekken in NL gewoond; Sittard, Hengelo, Hardenberg, Zwolle, Enschede en Helmond. In 2010 heb ik 2 maanden vrijwilligerswerk op Jamaica In 2013 ging ik 5 weken backpacken in Argentinië. In november 2014 vertrek ik voor een jaar naar Johannesburg, Zuid Afrika, om daar een jaar lang te gaan wonen en werken!

Actief sinds 19 Juli 2010
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 39838

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 Mei 2015

Wonen & werken in Johannesburg, Zuid-Afrika

25 Augustus 2013 - 01 Oktober 2013

Argentinië

04 September 2010 - 01 November 2010

Ellen at Jamaica

Landen bezocht: