Stroomuitval & Kingston - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu Stroomuitval & Kingston - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu

Stroomuitval & Kingston

Door: ellen

Blijf op de hoogte en volg Ellen

04 Oktober 2010 | Jamaica, Kingston

Vanaf nu heb ik minder weken te gaan dan dat ik al heb gehad. Kortom, de helft van mijn reis zit er al weer op...


De laaste week van mijn eerste helft begon met heeeel veeeel regen. Vanaf vorige week zondag t/m donderdag nacht heeft het vrijwel continu geregend. Ik dacht dat ik nooit meer de zon zou zien op Jamaica.
Zondag, maandag en dinsdag bleef het gelukkig bij alleen regen en hadden we er niet veel last van. Tot dinsdagavond. Na de film wilde we naar huis, maar dat viel nog niet mee. Het was al donker (dat is het hier rond 7:00pm) en het regende enorm. Veel taxi's waren al huiswaards gegaan, dus we moesten een charter taxi regelen ipv routetaxi. Gelukkig was het niet veel duurder. Wel was ik blij toen we thuis waren, want je zag geen hand voor ogen. Dat de taxichauffeur de weg heeft gevonden is bijna een wonder.

Maar de regen kon nog erger. Woensdag hebben we een tropische storm gehad over het hele eiland. ' Ochtends werd ik gebeld door mijn supervisor dat iedereen thuis moest blijven ivm het weer. Dat is op zich niet zo heel erg, een extra dagje vrij. Totdat de stroom uitviel en ook het stromend water er mee op hield. Daar zaten we dan; zonder electrischiteit en water :-(
Rond het middaguur klaarde het iets op. De regen was in ieder geval gestopt en het waaide alleen nog.
Eigenwijs en verveeld als ik was, ben ik toen toch even naar mijn werk gegaan. Ik kreeg een lift van een aardige meneer en op het werk was het erg gezellig. Helaas was daar ook geen stroom, maar wel stromend water. Kon ik met een gerust hard naar de wc ;-)

Al snel begon het echter weer ontzettend hard te regenen. En dan bedoel ik ook heeeeel erg hard. En niet voor een paar minuten, maar voor uren met soms een kleine pauze van wat minder harde regen.
Toen ik naar huis wilde was die kleine pauze net voorbij, dus zou ik doorweekt thuisgekomen zijn. Gelukkig waren mijn gastouders onderweg naar huis (zij waren dus ook een beetje eigenwijs) en hebben ze mij opgepikt en kwam ik droog thuis.

Thuisgekomen was er nog steeds geen electrischiteit en hebben we gegeten en spelletjes gedaan bij kaarslicht. Ach, dat is eigenlijk ook wel weer leuk voor een keer. Is weer eens wat anders!


In de nacht van woensdag op donderdag is de wind gaan liggen en de regen gaan minderen.
Donderdagochtend kon ik mijn licht weer aan doen en fijn een douche nemen! Ik was ook al klaar om naar mijn werk te gaan toen Patrina weer belde. Ik moest weer een dag thuis blijven. Ik begreep niet helemaal waarom want het was alleen mistig en verder was het rustig weer.
Nog steeds even eigenwijs, ben ik dus wederom weer naar werk gegaan.
Daar deed het licht het ook weer, dus het was weer een normale werkdag.
Ben blij dat ik gegaan ben, want het was weer een gezellige dag. Maar niks tegen Patrina zeggen, want ik geloof niet dat ze het heel erg leuk vind dat ik haar advies gewoon gegeer...


Donderdagavond hebben we een feestje gehad in de stad. Niet omdat het weer was opgeklaard, maar omdat Alex 21 is geworden. Hij komt uit de US dus dat is nogal een big deal.
Met ballonnen, drank en feesthoedjes hebben we heerlijk gegeten bij een fijn restaurantje. Daarna nog ff in een kroeg geweest.
We zijn niet al te laat naar huis gegaan, want de storm van woendag had nogal wat schade aangericht. Nog niet overal was de stroom en het water hersteld.

Vrijdag ben ik weer legaal aan het werk gegaan. Zelfs af en toe een beetje zon gezien en droog weer gehad.
Heb veel foto's gemaakt van het weeshuis en de kindjes. Beetje op verzoek van mijn zus, want die wilde er graag wat meer over weten. Daarom ook ff een verslag van mijn dag.
Meestal begin ik om 12:00 's middags. Behalve als P.A. iets organiseerd.
Als ik kom liggen de kindjes al in bed, dus kan ik eerst beginnen aan mijn pauze. Hoe relax is dat :-)
Maar ik help natuurlijk ook de staff mee als er wat te doen is.
Rond 1:00pm worden de kids wakker en klimmen de oudste zelf uit hun bed en halen we de jongste er zelf uit.
Dan hebben ze even speeltijd tot dat hun lunch wordt geserveerd. De baby's krijgen porriche, een soort pap. De oudste krijgen warm eten.
Na het eten is het weer speeltijd. Afhankelijk van het weer spelen we binnen of buiten. Rond 4:00pm gaan alle kindjes in bad en help ik met aankleden. Tegen 5:00pm geef ik iedereen een dikke knuffel en zit mijn werkdag er al weer op. Niet heel vervelend dus :-)


Zaterdag zijn Ingrid, Hollie, Alex en ik naar Kingston gegaan. We wilde vroeg vertrekken, maar dat liep een beetje anders. Rond 12 uur vertrok de public bus eindelijk richtig Kingston. Rond 2:00pm kwamen we aan in het voormalig Hillton hotel. Het heeft nu een andere naam, maar het is nog steeds een luxe hotel. We wilden onszelf gewoon een keer verwennen. En de prijs van de kamer konden we delen door 4, want in een kamer waren twee 2pers.bedden. Voor omgerekend E25,- pp hadden we een luxe kamer, fijne bedden, schone handdoeken, een zwembad en ontbijt!
Na de spullen in de kamer te hebben gezet kon het shoppen in Kingston beginnen!! Dat viel echter een beetje tegen... We hadden gehoopt op een echt shoppingcentre met fijne winkels. Maar zelfs in Kingston heb je dat niet echt. Daarnaast heb ik waarschijnlijk en of ander bacterie op gelopen, want ik heb het hele weekend veel last van mijn buik gehad. Gelukkig was het wel gezellig om rond te lopen in Kingston.

's Avonds hebben de ander drie een drankspel gedaan en knapte ik langzaam een beetje op. 's Nachts zijn we naar een club geweest op nog geen 5min lopen van het hotel. Het was erg gezellig en heerlijk gedanst.
Ook nog een tijd gedanst met een canadees, maar hij had echt geen ritme gevoel, dus dat was minder...
Rond een uur of drie heb ik mijn vrienden maar eens bij elkaar gezocht (wat waren ze bezopen!) en zijn we teruggegaan naar het hotel.


Zondag was iedereen brak, maar hebben we wel heerlijk ontbijt gehad en heerlijk gezwommen in het zwembad.
Ook mochten we 2 uur later uitchecken dan gebruikelijk, joehoe!
's Middags ijs gegeten bij het Devon house in Kingston. Dat is een heel mooi huis met een mooi park er om heen. Maar gezien onze niet zo fitte toestand, hebben we alleen een mega ijs gehad en zijn we daarna terug gegaan naar huis.

Zondagavond weer een was gedaan (dat was echt nodig) en op tijd gaan slapen. Dat was ook nodig.


En nu kan mijn tweede helft beginnen. Heb er zin in, want het bevalt me nog steeds erg goed. Daarnaast is de zon weer gaan schijnen en is het heerlijk weer! De komende weken ga ik dan ook genieten van de zon en ik de weekenden staan zon,zee&strand op het programma. Ik moet toch een mooi bruin kleurtje hebben als ik terug kom!


Verder nog even antwoord op een paar reacties van mijn vorige verslag: jullie hoeven me nog niet op te geven voor grenzeloos verliefd. Als het aan de jamaicanen zelf lag, was ik al 10x getrouwd. Maar ze zijn echt niet aantrekkelijk. Een leuke jamaicaan heb ik dus nog niet gevonden.
Daarnaast was die canadees wel gezellig, maar ja, hij moet wel kunnen dansen haha. Dus helaas, ik heb nog geen sappige love stories.
Maar ik heb nog vier weken. Dus mocht het er van komen, dan zal ik er misschien wel een klein verslagje van doen :-)

lots of love,
big hug,

xx Ellen

  • 04 Oktober 2010 - 16:01

    Elly:

    Nou nou wat een gefeest allemaal weer zo halverwege je 'werkreisje'!
    Dat zal weer tegen vallen hier in nederland....8 uur beginnen....5 uur klaar....
    Nou ja geniet er dan maar van daar in Jamaica.....
    Hoop dat de regen nu afgelopen is voor de komende 4 weken wel spannend om ook dat eens mee te maken en blijkbaar was de storm ook niet erg griezelig....stevig huis waar je in woont?
    Laat die grenzeloos mooie mannen maar lekker in Jamaica...leer ze dansen en laat ze maar kijken.... maar we willen je natuurlijk niet voor altijd daar in Jamaica hebben!!
    Veel plezier weer ellen en tot de volgende keer!!!

  • 04 Oktober 2010 - 18:30

    Ellen O.:

    Yoooo El!!

    Mooie foto hoor! Helemaal top!! :D
    Zo te lezen (en te zien :P) het regenseizoen nog redelijk doorgekomen dus! Leuk hoor al die foto's, geeft inderdaad meer een beeld van hoe het er daar aan toe goed! (goed gedaan, zus van El, hihi;))
    Maar wat vliegt de tijd zeg, alweer over de helft dus... Zal blij zijn als je weer terug bent! Maar ook fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!
    Geniet er nog even goed van meis!!
    Liefssssssss en hele dikke *knuf* Ellen O.

  • 04 Oktober 2010 - 18:45

    Anoukh:

    Ooh wat een schattige kindjes allemaal!!!
    Het ziet eruit dat je het nog steeds erg naar je zin hebt, goed om te zien! Laat de tweede helft maar beginnen!

    X

  • 04 Oktober 2010 - 19:20

    Dolly:

    Hoi hoi, Wat een leuke verhalen en mooie foto's toch. Het is daar wel heel hard werken zo te zien...... Als je een plekkie over hebt neem zo'n mooi kind mee.... Heel Ellen tot de volgende x.

    Groetjes en veel liefs Dolly xxxjes

  • 04 Oktober 2010 - 20:13

    Tessa:

    Wat weer een belevenissen!

    Hoop voor je dat nu alle regen is gevallen en dat je nu nog even optimaal van de zon kunt genieten..

    Is je voet trouwens weer helemaal klaar?

    Veel plezier nog!

    X

  • 04 Oktober 2010 - 21:06

    Mike:

    leef je uit meid ;)

  • 05 Oktober 2010 - 12:10

    Nely:

    Wat een schattige kindjes!!!
    Dat je al weer op de helft bent is nijna niet te geloven.
    Ik hoop dat je nog veel mooi weer hebt in de tweede helft zonder storm en alle ellende van dien

  • 06 Oktober 2010 - 12:10

    Au3:

    Wat ziet het er ontzettend leuk uit op je werk! Wat gezelliiiiiig met al die kindjes! hihiiiii!
    Een erg leuk verslag en leuk dat je ook aan de liefdesperikelen hebt gedacht, om die te rapporteren. Ja en erg logisch dat jij een man wil die goed kan dansen :-)

  • 09 Oktober 2010 - 08:59

    Richelle:

    Hey meis, zo te lezen is het super daar! Als je terug bent heb je vast heel veel verhalen. Hopen dat we veel diensten samen hebben.

  • 10 Oktober 2010 - 09:00

    Sari:

    Hoi Ellen,

    volgens mij heb jij de tijd van je leven!!!
    Klinkt helemaal gezellig, lekker veel uitgaan, ook werken natuurlijk, maar ik begrijp dat de kinderen nogal eens slapen, dus dan kun jij weer pauzeren.
    ik hoop dat je tweede helft van de tijd daar ook helemaal top is!!
    Geniet ervan.
    Liefs,
    Sari

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Kingston

Ellen

In 1986 werd ik geboren in Dedemsvaart. Vanaf mijn 18e heb ik op verschillende plekken in NL gewoond; Sittard, Hengelo, Hardenberg, Zwolle, Enschede en Helmond. In 2010 heb ik 2 maanden vrijwilligerswerk op Jamaica In 2013 ging ik 5 weken backpacken in Argentinië. In november 2014 vertrek ik voor een jaar naar Johannesburg, Zuid Afrika, om daar een jaar lang te gaan wonen en werken!

Actief sinds 19 Juli 2010
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 39812

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 Mei 2015

Wonen & werken in Johannesburg, Zuid-Afrika

25 Augustus 2013 - 01 Oktober 2013

Argentinië

04 September 2010 - 01 November 2010

Ellen at Jamaica

Landen bezocht: