Dirty Day, Ochio Rios & verstuikte enkel - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu Dirty Day, Ochio Rios & verstuikte enkel - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Ellen Berg - WaarBenJij.nu

Dirty Day, Ochio Rios & verstuikte enkel

Door: ellevdb

Blijf op de hoogte en volg Ellen

20 September 2010 | Jamaica, Kingston

Daar zit ik dan, met mijn pootje in het verband aan het begin van mijn derde week... Maar ik zal eerst even vertellen wat ik in week twee allemaal heb beleefd!

De week begon met veel regen, werken in het weeshuis en internet in het gastgezin! Dat laatste is vooral makkelijk, hoef ik niet steeds naar een cafe in de stad.
De regen viel ook nog wel mee, want gelukkig blijft het lekker warm en kwam de zon er vanaf woensdag weer lekker door.
Werken op het weeshuis is goed te doen. Wat wel jammer is, is dat alle vrijwilligers daar geld hebben verloren. Ik ook. Er is bij iedereen geld uit de portemonnee gejat. Gelukkig niet veel, maar wel vervelend. Wie het gedaan is, is nog steeds een raadsel, maar Projects Abroad is er mee bezig. Gelukkig ving Patrina (hoofd Care) ons goed op! Dat is trouwens sowieso een schat van een mens! Daar later meer over.

Dinsdag naar de bios geweest. Dan is het 2 kaartjes voor de prijs van 1. De film was eigenlijk fouter dan fout (resident evil 4) maar wel grappig.

Woensdag en donderdag geen bijzonderheden.

Vrijdag hadden we Dirty Day. Met alle vrijwilligers zijn we naar een bejaardentehuis geweest. Daar wil je dus echt niet zitten op je oude dag.
het is klein, weggestopt boven op een berg en je slaapt met z'n alle in een ruimte zonder enig vorm van privecy. Ik ga dus niet mijn oude dag op jamaica doorbrengen!
De taak van de vrijwilligers was het verven ban de buitenkant van het vrouwengebouw en daarna een social talk en wat haarverzorging.
Eerst hebben we met z'n alle staan verven in de brandende zon, maar het resultaat is best aardig.
Daarna heb ik met een paar anderen de haren van een paar vrouwen gedaan.
Dat hield in: vlechtjes uithalen (en dat is veel werk), haren wassen & drogen en dan het haar weer opnieuw invlechten.
Was wel leuk om te doen, maar de mensen zijn niet alleen oud, maar hebben ook psychische problemen. Dat zorgde voor bijzondere situaties.
Als afsluiting hebben we allemaal patties gegeten. Echt een aanrader. Dat is een soort broodje van bladerdeeg met vulling van rund, kip of groenten. Klinkt simpel, maar is super!

's Middags zijn we met 11 personen naar Ochio Rios vertrokken. We hadden een busje met chauffeur gehuurd, dus we hadden heerlijk de ruimte en hoefde niet over te stappen.
's Avonds met z'n alle gegeten en nog ff wat gedronken en toen op tijd gaan slapen. We verbleven in Mahoe Villa & Guesthouse.

Zaterdagochtend op tijd uit bed op de Dunn's River Water Falls te beklimmen. Wat zijn we afgezet! Eerst wilde ze ons al veel laten betalen voor het vervoer, maar dat hebben we af kunnen dingen. Achteraf had het ons niks hoeven kosten, want het was makkelijk te lopen. Dit hebben we dan op de terugweg ook gedaan.
Maar dat was niet alles. Tijdens de rit vertelde de chauffeur dat we waterschoenen moesten hebben, anders mag je de watervallen niet beklimmen. Dus wij allemaal betalen. Weer 500 JMD lichter. Achteraf zagen we heel wat mensen gewoon op blote voeten...
Toen de entree, dit was 1278 JMD. Als we onze vrijwilligersbrief hadden meegenomen hadden we wellicht korting gekregen, maar niemand had deze bij zich. En de man achter de kassa wilde niet het telefoontje van onze supervisor aannemen. de rotzak.
En dat was niet alles, want we moesten ook nog betalen voor het kluisje voor onze spullen, die mochten niet mee.... Alle tassen dus in een kluis gepropt. Iedereen was op dat moment een beetje uit z'm hum... Maar toen kon het daadwerkelijke beklimmen van de waterval beginnen en dat was echt super!!! Wel een beetje glibberig (dus eng) af en toe, maar het was een super ervaring! En niemand is gewond geraakt! Gelukkig maar, want watervallen beklimmen is niet verzekerd via onze projects abroad-verzekering.
Na het beklimmen zijn we uit gaan rusten op het strand, dat hadden we wel verdient!

zaterdagavond hebben we met een stel (ingrid,chris,hollie,michel,cordon&ik) een aantal drankjes gehad op de veranda, lekkere cocktails met rum of vodka gemixed met plaatselijke sapjes! in feeststemming zijn we toen naar het centrum gelopen om een avondje heerlijk te gaan dansen.
tijdens het lopen op de stoep dacht ik nog: ze moeten hier eens wat licht plaatsen, want ik zie niks in het donker. nog geen minuut later viel ik van de stoeprand... De stoep was daar erg hoog en hield ineens op. Hollie blijkt achteraf nog gezegd te hebben, let op. Dit h:eb ik niet meer gehoord en het was dus te laat. Mijn voet en enkel flinkt verzwikt en het deed goed pijn! Door of ondanks de alcohol wilde ik toch verder. Dus half strompelend zijn we toch de stad in gegaan en hebben we een super avond gehad. Er waren twee jongens die echt super goed konden dansen, dus dat was niet vervelend om naar te kijken! Zelf ook nog gedanst (al was het dan een beetje aanpassen met die voet).
Toen we thuis waren (uur of 3 's nachts) had ik toch wel heel erg veel last van mijn voet. Veel pijn, kon nauwelijks lopen of er op staan.
Gelukkig was het in NL al 10:00uur en heb ik pap&mam maar ff gebeld.
Naar wat troostende woorden, mijn bed maar ingedoken.
Slapen ging niet echt super en toen ik zondag opstond kon ik er echt niet meer op staan. au, au, au!
Gelukkig had ik wat pijnstillers bij me en ging het langzamerhand wat beter. Heb die dag wel langzaam gelopen, maar heb mijn dag niet laten verpesten!
's Middags gezwommen in een zwembad bij een hotel (de dag ervoor hadden we daar ontbijt gehad) en daarna lekker met de bus naar huis.

zondagavond was ik kapot, rond 9:30pm lag ik al in bed.
gelukkig heb ik goed geslapen.

vandaag (maandag) heb ik mijn werk afgezegd voor de dag. al die rennende kinderen is niet handig met een zere voet. daarna heeft mijn hostdad Dalton mij afgezet bij het kantoor.
samen met Patrina ben ik naar de pharmacy gegaan. daar hebben we voltaren emulgel gehaald en verband. een dokter vonden we niet echt nodig, want ondanks dat lopen nog pijn doet, wordt het al wel een stuk minder.
weer terug op kantoor heeft Patrina mijn voet ingesmeerd en zachtjes gemasseerd en er een verbandje om gedaan. Ze vond het wel erg vervelend voor me, eerst dat geld, nu mijn voet. Maar ze heeft goed voor me gezorgd, de schat!
Verder gaf ze aan dat ik de komende dagen maar thuis moest blijven om mijn voet rust te geven. Dan kan ik donderdag namelijk waarschijnlijk wel mee op de daytrip naar Kingston. Daar heb ik ook echt super zin in!
Dus nu zit ik verplicht 3 dgn thuis.
Hopelijk ga ik me niet vervelen. Vandaag viel wel mee, want Dalton haalde me weer op en nam me mee op een rondje Mandeville, hij moest nog wat dingen regelen. Dus dat was ff quality-time met mijn jamaican-dad.
Verder game-shows gekeken met mijn jamaican-mum Clara (die is daar verslaafd aan) en genoeg tijd voor een nieuw verslag op de site. Bij deze dus.

Volgens mij is het een hele lap teks, hopelijk hebben jullie er van genoten!
Ik geniet in ieder geval nog steeds van Jamaica!! (ondanks de regen en mijn voet). Ook blijft het leuk al jullie reacties te lezen, dus ga zo door :-)

Op naar een heerlijke 3e week!

Big Kiss & Big Hug

Ellen

  • 20 September 2010 - 22:29

    Mike:

    xag je www al...

    een dikke lap text dankzij je enkel? Leuk op je belevenisssen mee te beleven. Thanks for sharing.

    Dansen hier is wennen, zo zonder Marleen. Toch ga ik wel door bij Sandra, ik kom genoeg van mezelf tegen om er een mooie uitdaging in te zien.

    Geniet van je rust dan maar, zou ik zeggen.

    Liefs, M.

  • 21 September 2010 - 07:34

    Elly:

    Nou nou Ellen wat een belevenissen allemaal....
    Hopelijk kan je snel weer mee dansen en dan maar oppassen met hoge stoepjes enzo.
    Leuk he zo'n waterval met warm water...wij hadden dat in Laos heel apart. In europa zijn we gewend aan steenkoude watervallen en daar kan je er wel uren onder zitten.
    Je wordt vast handiger in de loop van de weken/dagen met onderhandelen....kan je straks in nederland ook lekker afdingen op van alles...???
    Strekte met het pootje en weer veel plezier met werk en vrijetijd!!

  • 21 September 2010 - 07:45

    Renate:

    Hoi Ellen,

    Blijft leuk om te lezen vooral omdat wij hier ondertussen de herfst tegemoet gaan (al wordt het de komende dagen zowaar rond de 2graden)!
    Jammer van je voet maar blijkbaar geniet je nog. Hoorde ook dat je vanaf januari een invalbaan hebt als danstherapeut in Hengelo. Gefeliciteerd joh.

  • 21 September 2010 - 07:51

    Geert:

    Hey meis.

    je vermaakt je prima zo te zien. klote van je voet, maar dat word wel beter.

    heel veel plezier daar nog. lees de volgende verhalen wel weer.

    take care.

    x

  • 21 September 2010 - 08:51

    Marleen:

    He meis,
    Beetje jammer van je voet maar dat komt wel weer goed. Blij te horen dat het je goed bevalt. Leuke foto's. Kijk weer uit naar het volgende verslag :)

  • 21 September 2010 - 09:09

    Anoukh:

    Het ziet er uit alsof je je steeds meer op je plekkie gaat voelen daar!! Leuk!!

    X

  • 21 September 2010 - 13:52

    Lycke:

    Heftig zeg, dat bejaardentehuis. Super dat je een steentje bij hebt gedragen. Sterkte met je pootje!
    X Lycke

  • 21 September 2010 - 17:24

    Anneke:

    hee die ellen,
    volgens mij geniet je zoveel, dat je straks helemaal niet meer terug wilt. of hooguit voor even. kijk maar uit dat niet niet grenzeloos verliefd wordt...
    sterkte met je voet en al vast veel plezier voor donderdag. doe maar goed kalm aan, dan kun je dan in ieder geval weer mee op pad.
    liefs, anneke

  • 21 September 2010 - 17:32

    Tessa:

    Balen zeg van je voet..
    Idd maar even goed uitrusten!

    En dat bejaardentehuis.. Blij dat het hier in Nederland beter geregeld is! Echt hutjemutje op elkaar daar..

    Maar je bent volgens mij verder wel flink aan het genieten! Blijf dat ook maar mooi doen..

    Heel veel plezier in Kingston donderdag!
    Hoop dat je voet dan weer wat beter is..

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Kingston

Ellen

In 1986 werd ik geboren in Dedemsvaart. Vanaf mijn 18e heb ik op verschillende plekken in NL gewoond; Sittard, Hengelo, Hardenberg, Zwolle, Enschede en Helmond. In 2010 heb ik 2 maanden vrijwilligerswerk op Jamaica In 2013 ging ik 5 weken backpacken in Argentinië. In november 2014 vertrek ik voor een jaar naar Johannesburg, Zuid Afrika, om daar een jaar lang te gaan wonen en werken!

Actief sinds 19 Juli 2010
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 39819

Voorgaande reizen:

04 November 2014 - 03 Mei 2015

Wonen & werken in Johannesburg, Zuid-Afrika

25 Augustus 2013 - 01 Oktober 2013

Argentinië

04 September 2010 - 01 November 2010

Ellen at Jamaica

Landen bezocht: